Compensații acordate conform Standardelor de performanță
Potrivit Standardului de performanță pentru activitatea de furnizare a energiei electrice/gazelor naturale, aprobat prin Ordinul președintelui ANRE nr. 83/2021, cu modificările ulterioare, clienții au dreptul de a beneficia de un nivel minim de calitate pentru serviciile de furnizare a energiei electrice/gazelor naturale. Pentru servicii oferite la un nivel de calitate sub cel minim garantat, furnizorul are obligaţia de a plăti solicitantului, din proprie iniţiativă, compensaţii.
Acordarea compensațiilor se poate realiza astfel:
– prin compensare în factură, succesiv, începând cu prima factură emisă ulterior datei de expirare a termenului de 10 zile lucrătoare de la momentul informării referitoare la dreptul de a primi compensații și până la stingerea obligației de plată;
– plată directă către solicitant:
- conform dispozițiilor din contractul de furnizare referitor la modalitatea de returnare a sumelor către clientul final;
- conform modalității de plată notificată de către solicitant, în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii informațiilor necesare pentru efectuarea plății;
În cazul în care informaţiile primite de la solicitant nu sunt corecte sau nu sunt transmise în termenul prevăzut, de 10 zile lucrătoare, furnizorul va plăti compensaţiile prin intermediul facturilor.