În conformitate cu reglementările legale, furnizorii de energie electrică sau gaze naturale au obligația să își notifice din timp clienții cu privire la orice modificare de preț aplicabilă acestora.

  1. Cine a primit notificări cu privire la noile prețuri?
    • Clienții casnici titulari de contracte cu tarif de Serviciu Universal, tarif care este valabil până la data de 31.12.2021 și urmează să se modifice începând cu data de 01.01.2022
    • Clienții casnici titulari de contracte cu tarife de piață concurențială, tarife care sunt valabile până la data de 31.12.2021 și urmează să se modifice începând cu data de 01.01.2022
    • Clienții noncasnici titulari de contracte cu tarife de piață concurențială, tarife care sunt valabile până la data de 31.12.2021 și urmează să se modifice începând cu data de 01.01.2022
  2. De ce au crescut prețurile la energie electrică și gaze naturale?
    • Creșterea prețurilor la energie electrică și gaze naturale a fost cauzată în principal de majorarea costului cu care furnizorii achiziționează energia electrică și gazele naturale de pe piețele angro de tranzacționare.
  3. Care va fi noul preț de contract?
  4. Ce trebuie să știu referitor la prețul pe care îl voi plăti ca și client casnic?
    • Este important de reținut faptul că, în conformitate cu reglementările în vigoare, clienții casnici vor beneficia în perioada 01.11.2021 – 31.03.2022 de facilități acordate de statul român pentru plata facturilor de energie electrică și gaze naturale.Astfel, pentru perioada 01.01.2022-31.03.2022, prețul final facturat pentru furnizarea de energie, pe care îl veți plăti indiferent de tariful dumneavoastră din contract, nu va fi mai mare de 1 leu/kWh (cu toate taxele incluse) pentru energie electrică, respectiv 0,37 lei/kWh (cu toate taxele incluse) pentru gaze naturale.În plus, dacă vă încadrați din punct de vedere al consumului realizat în categoria clienților casnici care beneficiază și de măsura compensării, aplicabilă tot pentru perioada 01.11.2021-31.03.2022, prețul plătit de dumneavoastră se va diminua și mai mult față de valorile menționate mai sus.

      Mai multe informații despre facilitățile acordate pentru plata facturilor la energie aici: www.electricafurnizare.ro/cms/comunicate-de-presa/2021/compensare-plafonare-facilitati/.

  5. Ce trebuie să știu referitor la prețul pe care îl voi plăti ca și client noncasnic?
    • Este important de reținut faptul că, în conformitate cu reglementările în vigoare, și clienții noncasnici pot beneficia la cerere și cu respectarea condițiilor prevăzute de lege de anumite facilități acordate de statul român pentru plata facturilor la energie aferente perioadei 01.11.2021 – 31.03.2022.Mai multe informații despre facilitățile acordate pentru plata facturilor la energie aici: www.electricafurnizare.ro/cms/comunicate-de-presa/2021/compensare-plafonare-facilitati/.
  6. Este necesar să transmit acceptul meu cu privire la noul preț comunicat?
    • Contractul dumneavoastră va rămâne în vigoare iar furnizarea de energie electrică/gaze naturale va fi realizată conform noilor prețuri notificate, fără a fi nevoie să vă deplasați pentru reînnoirea contractul de furnizare. În plus, costul total per kWh va fi cel rezultat după aplicarea, în funcție de situație, a plafonării, compensării și facilităților pentru plata facturii.

Echipa Electrica Furnizare