Factura de regularizare este factura emisă în urma citirii contorului de către operatorul de distribuție zonal, după o perioadă în care consumul a fost estimat în baza istoricului locului de consum sau în baza indexului autocitit transmis de către client. Regularizarea consumului implică plata consumului real dintr-o anumită perioadă, din care se scad estimările anterioare, rezultând o diferență de consum real care va fi facturată corespunzător.

De exemplu, dacă în perioada cuprinsă între cele două citiri consecutive, facturarea s-a făcut prin estimare/autocitire iar consumul estimat a fost de 500 kWh și cel măsurat de 800 kWh, la regularizare se facturează diferența de consum de 300 kWh. Pe de altă parte, în cazul în care consumul estimat a fost de 800 kWh, iar cel real de 500 kWh, la regularizare clientul va primi o factură care va reflecta un consum mai mic cu 300kWh.

Conform prevederilor legislative, operatorul de distribuție zonal are obligația să asigure citirea indexului grupului de măsurare al locului de consum la un interval de timp de maxim 3 luni. În cazul în care contorul se află pe proprietatea clientului, acesta din urmă trebuie să asigure accesul distribuitorului zonal pentru efectuarea citirii.

Indiferent cât de mare este perioada de consum cuprinsă în factura de regularizare, furnizorul va respecta prețul din oferta comercială în vigoare la data consumului, iar facturarea se va raporta la acest preț. Oricare ar fi prețul din oferta comercială în vigoare pe perioada de valabilitate a OUG 27/2022 sau OUG119/2022, clientul va fi facturat cu prețul plafonat, cu condiția că acesta să se încadreze în plafoanele prevăzute de lege.

Totuși, pentru a evita cazurile în care facturarea se face în urma unei citiri de regularizare menite să regleze diferența între un consum estimat și un consum real, diferență care poate fi mai mare sau mai mică, vă sfătuim să comunicați lunar indexul autocitit, acesta oferind avantajul facturării unui consum de energie electrică conform înregistrării aparatului de măsurare. Prin comunicarea indexului autocitit, în timpul perioadei dedicate transmiterii indexului, se va evita situația în care un client este nevoit să achite, la momentul regularizării, o sumă mai mare, dar reală, decât cea plătită pentru același interval dar în baza unui consum estimat.

Transmiterea indexului autocitit este o operațiune simplă care se poate face sub diverse forme, în funcție de opțiunea clientului. Compania Electrica Furnizare pune la dispoziția clienților trei modalități simple de comunicare a indexului autocitit: Call Center, la numărul 0800 800 048 (apel gratuit, disponibil 24/7), prin aplicația MyElectrica sau prin intermediul asistentului virtual Chatbot, disponibil în cadrul site-ului Electrica Furnizare.

În cazul în care factura de regularizare nu reflectă obiceiurile de consum din ultima perioadă, se recomandă informarea furnizorului cu privire la nelămuririle avute asupra facturii. În termen de 15 zile, furnizorul are obligația să transmită o explicație cu privire la factura contestată, iar, în cazul în care se constată o eroare în factură, aceasta nu trebuie achitată, urmând să fie stornată și emisă o altă factură. În cazul în care factura este una corectă, aceasta trebuie achitată.

Compania Electrica Furnizare își asigură clienții de toată deschiderea în soluționarea oricărei situații speciale. Pentru a-și proteja clienții, compania vine în întâmpinarea celor care înregistrează facturi de regularizare mari și le oferă posibilitatea de plată eșalonată în tranșe lunare, stabilite de comun acord, ca urmare a unei convenții de eșalonare.