Liberalizarea pietei de energie electrica

Liberalizarea pietei de energie electrica

Liberalizarea pieței de energie electrică

Întrebări frecvente

Dacă documentele au fost deja depuse la noi, nu este nevoie să le retrimiteți. Vă rugăm însă să ne transmiteți formularul GDPR (click) și datele dumneavoastră de contact actualizate.

Clienții Electrica Furnizare pot identifica dacă au contract pe piața reglementată și din factură dacă tipul de tarif, regăsit în pagina a doua a facturii, este denumit “Tarif Reglementat”.

În cazul în care tariful este denumit „Stabil’, „Time” sau „Mobil” în factură, atunci contractul este încheiat în piața concurențială.

Mai multe informații legate de oferte și  prețuri puteți găsi aici: https://www.electricafurnizare.ro/preturi-si-tarife/

Prețul din oferta de piață concurențială este fix pentru perioada 01.01.2021 – 31.12.2021. Componentele reglementate (tarifele de transport, distribuție, certificate verzi, contribuția pentru cogenerarea de înaltă eficiență, acciză etc.) pot suferi schimbări ca urmare a modificărilor actelor normative, fără a fi nevoie de încheierea unui act adițional.

Nu, tarifele reglementate au fost desființate, însă puteți reveni la contractul reglementat la care se aplică prețul din oferta pentru serviciu universal.

Contractul de furnizare a energiei electrice poate fi încheiat pe perioadă determinată sau nedeterminată, în funcție de preferințele dumneavoastră.

În situația în care până la data de 31 decembrie 2020 nu încheiați un nou contract de furnizare a energiei electrice în regim concurențial (cu orice furnizor) sau în regim de serviciu universal (cu un furnizor de ultimă instanță), furnizarea energiei electrice va fi asigurată de către furnizorul de ultimă instanță actual în mod automat și după data de 1 ianuarie 2021, până la momentul încheierii unui contract de furnizare a energiei electrice în regim concurențial sau în regim de serviciu universal.

Nu este nevoie să încheiați neapărat un nou contract, veți putea fi în continuare clientul nostru în limitele de valabilitate ale contractului deja existent, cu mențiunea că se va modifica tariful aplicabil, noul tarif fiind cel precizat în Oferta pentru serviciu universal.

Vă rugăm să consultați ofertele noastre pentru piața concurențiala și serviciu universal aici (click).

Dacă doriți să reînnoiți contractul, puteți opta pentru încheierea unui contract pe piața concurențială sau a unui contract cu tarif de serviciu universal. Vă rugăm să analizați ofertele noastre disponibile aici și să ne transmiteți intenția de a încheia un nou contract, precum și oferta pentru care ați optat, prin intermediul acestui formular (Contract online).

Toate tarifele pentru clienții casnici pot fi consultate în pagina Prețuri si tarife (click).

Pentru detalii suplimentare, ne puteți suna la numărul de Call Center 0244 406 006 (tarif normal). Mai multe informații aici (click).

Contractele existente rămân valabile, cu mențiunea că, în cazul clienților de pe piața reglementată, va fi aplicat tariful de serviciu universal. De asemenea, puteți opta pentru unul din noile tarife aferente liberalizării pieței de energie electrică, disponibile aici (click).

Puteți încheia un nou contract online accesând pagina dedicată contractării (click aici).

Nu, dacă tipul de citire nu implică trecerea de la consum diferențiat zi-noapte la unul nediferențiat.

Da, cu condiția să încheiați contractul în luna ianuarie 2021. În acest caz, veți beneficia de o regularizare comercială pe o factură ulterior emisă conform Ordinului ANRE nr. 241/2020 și veți primi diferența de cost pe perioada în care a fost valabil contractul anterior*

*) Extras din Ordinul ANRE nr. 241/2020:

Art.4 „ (2) În cazul clienților casnici din portofoliul unui furnizor de ultimă instanță care încheie, în baza uneia dintre ofertele concurențiale, transmisă conform prevederilor dintre anexa la prezentul ordin sau publicată, conform reglementărilor în vigoare, de către operatorul economic care are și calitatea de furnizor de ultimă instanță, un contract cu intrare în vigoare în perioada 1-31 ianuarie 2021, consumul de energie electrică realizat în perioada cuprinsă între data de 1 ianuarie 2021 și data intrării în vigoare a noului contract se facturează la prețul din oferta de serviciu universal comunicată de către furnizorul de ultimă instanță.

(4) Operatorii economici care au și calitatea de furnizori de ultimă instanță, care încheie contracte concurențiale cu clienții casnici în condițiile prevăzute la alin. (2), includ într-o factură emisă în termen de maximum 90 de zile de la data încetării contractului încheiat în calitate de furnizor de ultimă instanță cu clientul casnic o regularizare comercială, astfel încât valoarea consumului de energie electrică realizat de acești clienți în perioada cuprinsă între data de 1 ianuarie 2021 și data încetării contractului încheiat cu furnizorul de ultimă instanță, rezultată după aplicarea regularizării, să fie aceeași cu valoarea care ar fi rezultat în condițiile aplicării, în aceeași perioadă, a ofertei concurențiale pe baza căreia a fost încheiat contractul concurențial”

În cazul ofertei Electrica 3in1, abonamentul vă permite să beneficiați de servicii suplimentare la un cost fix zilnic, iar în cazul ofertelor MOBIL și TIME, beneficiați de o reducere progresivă a costului cu energia electrică pe măsură ce consumul este mai mare.

  • Electrica 3in1 – Energie electrică, Asistență Tehnică de Urgență și Asigurare Bunuri.
    Alege această ofertă pentru a oferi siguranța dorită familiei și celor apropiați ție. Abonamentul fix îți permite să oferi protecție suplimentară fără un contract separat și este valabil pe perioada agreată cu noi.
  • STABIL – O ofertă fără abonament, cu un preț unic al energiei electrice active, indiferent de consumul lunar, neschimbat până la 31 decembrie 2021 Alege STABIL dacă înregistrezi un consum mai mic de 100 kWh pe lună.
  • MOBIL – O ofertă care include două componente: prețul energiei electrice active și abonament. Un tarif mic al abonamentului, corelat cu un preț redus al energiei, conduce la reducerea costului cu energia electrică odată cu creșterea consumului.
    Alege MOBIL dacă înregistrezi un consum mai mare de 100 kWh.
  • TIME – Oferta TIME este adaptată cerințelor clienților care au consum diferențiat, preponderent în orele de noapte și week-end, prețul de noapte și week-end fiind mai mic decât cel de zi; componenta de abonament se aplică pe fiecare zi. Recomandăm această ofertă locuințelor utilizate intens în week-end sau în cazul utilizării de echipamente electrice programate să funcționeze noaptea. Orele cu tarif redus sunt definite de luni până vineri între 22:00 și 07:00 și în week-end de vineri de la ora 22:00 până luni la ora 07:00.