COVID 19 - Întrebări frecvente

COVID 19

Întrebări frecvente

Aplicaţia MyElectrica îţi oferă acces la facturile emise şi plăţile efectuate, posibilitatea plăţii online a facturilor, activarea opţiunii de a primi facturile în format electronic şi preavizul pe e-mail, transmiterea indexului autocitit şi a solicitărilor. Aplicaţia poate fi descărcată/accesată şi de pe dispozitive mobile.

Dacă ai mai multe contracte de furnizare, datele locurilor tale de consum le poţi gestiona într-un singur cont MyElectrica. Acestea se pot adăuga în secţiunea Contul meu – Datele mele.

Soldul facturilor neachitate poate fi aflat prin:

  • Accesarea secţiunii Facturi/Plăți – Facturile mele din contul MyElectrica;
  • Telefon la numărul 0244406006 al serviciului Call Center (linie dedicată informaţiilor comerciale), prin apăsarea tastei 4;
  • Transmiterea unei solicitări prin e-mail afişate pe factură în care este necesar să precizezi cod client/număr loc consum (NLC) sau prin intermediul formularului de contact ce poate fi accesat la www.electricafurnizare.ro/asistenta/knowledge-base/contactati-ne-in-scris/.

Poţi afla dacă s-a emis preavizul de deconectare pentru neplată prin:

  • Consultarea mesageriei din contul MyElectrica;
  • Verificarea mesajelor primite de la MyElectrica, dacă ai cont în MyElectrica;
  • Apelare la numărul 0244406006 al serviciului Call Center (linie dedicată informaţiilor comerciale) şi apăsarea tastei 4;
  • Transmiterea unei solicitări prin e-mail la adresa afişată pe factură în care să precizezi cod client/număr loc consum (NLC) sau prin intermediul formularului de contact ce poate fi accesat la www.electricafurnizare.ro/asistenta/knowledge-base/contactati-ne-in-scris/.

Indexul autocitit poate fi transmis prin:

  • Secţiunea Trimite index din contul MyElectrica;
  • Telefon la numărul 0800800048 (linie disponibilă nonstop, apel gratuit);
  • E-mail la adresa afişată pe factură, însoţit de datele de identificare din factură – cod client/număr loc consum (NLC);
  • Formularul de contact ce poate fi accesat la www.electricafurnizare.ro/asistenta/knowledge-base/contactati-ne-in-scris/.

Poţi afla dacă s-a emis factura prin:

  • Consultarea secţiunii Facturi/Plăți – Facturile mele din contul MyElectrica;
  • Telefon la numărul Call Center 0244406006 al serviciului Call Center dedicat informaţiilor comerciale, prin apăsarea tastei 4;
  • Transmiterea unei solicitări prin e-mail la adresa afişată pe factură în care să precizezi cod client/număr loc consum (NLC) sau prin intermediul formularului de contact ce poate fi accesat la www.electricafurnizare.ro/asistenta/knowledge-base/contactati-ne-in-scris/.

Poţi schimba modalitatea de transmitere a facturii, din format pe hârtie în format electronic. Activarea facturii electronice se poate face prin completarea şi transmiterea formularului online disponibil la www.myelectrica.ro/index.php?pagina=inregistrare-cont-fe sau prin intermediul secţiunii Factură electronică a contului tău din MyElectrica.

Factura de energie poate fi plătită online prin:

  • Contul tău din MyElectrica, în secţiunea Facturi/Plăți – Plăteşte online;
  • Internet banking;
  • Mobile banking BRD;
  • Aplicaţiile Orange Money și mobilPay Wallet.

Factura poate fi plătită cu numerar la:

  • Comercianţii care afişează sigla Paypoint;
  • Punctele de plată Un-doi Centru de Plăţi;
  • Terminalele Qiwi;
  • Automatele bancare şi maşinile multifuncţionale ale BRD, BCR, Garanti Bank;
  • Ghişeele BRD, Garanti Bank, Creditcoop, CEC Bank (pentru locurile de consum din judeţele Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş şi Sibiu);
  • Staţiile OMW/Petrom prin serviciul Westaco Express.

Informaţiile referitoare la documentele necesare pentru încheierea contractului de furnizare pot fi obţinute:

Documentele pot fi transmise prin una din următoarele modalităţi:

Numărul de telefon al Serviciului de Deranjamente al operatorului de distribuţie zonal este afişat pe factură. Informațiile privitoare la întreruperile programate în alimentare, racordarea la reţea şi datele de contact ale operatorului de distribuţie sunt disponibile la www.electricafurnizare.ro/asistenta/categorii/activitatea-de-distributie-a-energiei-electrice/.

Plângerea referitoare la factura de energie electrică poate fi transmisă:

Pentru ca factura să reflecte consumul real, este necesar să transmiţi lunar indexul autocitit în perioada afişată pe factură.

Indexul autocitit poate fi transmis prin:

  • Secţiunea Trimite index din contul MyElectrica;
  • Telefon la numărul 0800800048 (linie disponibilă nonstop, apel gratuit);
  • Email la adresa afişată pe factură, însoţit de datele de identificare din factură – cod client/număr loc consum (NLC);
  • Formularul de contact care poate fi accesat la: www.electricafurnizare.ro/asistenta/knowledge-base/contactati-ne-in-scris/.

În situaţia în care te afli în dificultate financiară din cauza pandemiei de Coronavirus şi nu poţi achita factura în termenul contractual, este necesar să transmiţi o solicitare de amânare la plată sau plată eşalonată prin una dintre următoarele modalităţi:

Pentru a beneficia de aceste servicii suplimentare, este necesar să accepţi Oferta 3 în 1 şi să închei contractul specific acestei oferte.

Solicitarea unei oferte de furnizare se poate face prin:

  • Formularul online Solicită ofertă, disponibil în pagina dedicată clienţilor casnici sau noncasnici şi în funcţie de serviciu – energie electrică, gaze naturale, pachet energie electrică şi gaze naturale;
  • Formularul Trimite o petiţie din contul tău MyElectrica;
  • Transmiterea unui e-mail la adresa afişată pe factură, însoţit de datele de identificare din factură;
  • Cod client/număr loc consum (NLC);
  • Formularul de contact care poate fi accesat la: www.electricafurnizare.ro/asistenta/knowledge-base/contactati-ne-in-scris/.

Dovada plății facturii de energie se transmite prin:

  • Formularul Trimite o petiţie din contul tău MyElectrica. Dacă faci plată prin MyElectrica, nu este necesar să anunţi;
  • E-mail la adresa afişată pe factură, însoţit de datele de identificare din factură – cod client/număr loc consum (NLC);
  • Formularul de contact care poate fi accesat la: www.electricafurnizare.ro/asistenta/knowledge-base/contactati-ne-in-scris/, în care este necesar să precizezi datele de identificare din factură – cod client/număr loc consum (NLC).

Poţi solicita explicaţii privind factura sau actualizarea datelor contractuale prin:

  • Formularul Trimite o petiţie din contul tău MyElectrica;
  • Transmiterea unui e-mail la adresa afişată pe factură, însoţit de datele de identificare din factură – cod client/număr loc consum (NLC);
  • Formularul de contact care poate fi accesat la: www.electricafurnizare.ro/asistenta/knowledge-base/contactati-ne-in-scris/ în care este necesar să precizezi datele de identificare din factură – cod client/număr loc consum (NLC).