Descarcă aplicația MyElectrica și gestionează facturile și consumul oricând și de oriunde.
Autentifică-te sau creează un cont MyElectrica și gestionează facturile și consumul oricând și de oriunde.

Schimbarea furnizorului

Care sunt recomandările ELECTRICA FURNIZARE în cazul în care doriți să vă schimbați furnizorul de energie electrică?

  •  Citiți cu mare atenție toate clauzele contractuale! Perioada de menținere a prețului din ofertă trebuie să fie cel puțin un an. Verificați dacă contractul conține clauze care permit furnizorului modificarea pe parcurs a prețului la energia electrică! Verificați dacă furnizorul are posibilitatea să denunțe unilateral contractul!
  • Dacă termenele de plată sunt mai mici decât ale actualului furnizor, acordați atenție sporită termenului de scadență a facturii și penalităților aplicate de noul furnizor.
  • Facturarea certificatelor verzi și a cogenerării de înaltă eficiență este obligatorie. Noul furnizor le va include în factura dumneavoastră de energie electrică.
  •  ELECTRICA FURNIZARE facturează energia electrică post consum. Solicitarea noului furnizor de a i se plăti în avans energia electrică poate fi un semnal în legătură cu problemele financiare cu care acesta se confruntă.
  • Dacă sunteți client casnic și ați optat pentru schimbarea furnizorului, nu mai puteți reveni la tarife reglementate.
  • Problemele de natură tehnică (întreruperile în alimentare, nivelul necorespunzător al energiei electrice furnizate) se vor menține, chiar dacă schimbați furnizorul. Operatorul de rețea este același.

Rețineți

În calitate de consumator, beneficiați de o perioadă de 14 zile pentru a vă putea retrage dintr-un contract încheiat în afara spațiilor comerciale, fără a fi nevoit să justificați decizia de retragere.

Care sunt etapele procesului de schimbare a furnizorului de energie electrica?

Odată cu deschiderea către concurență a piețelor de energie, indiferent de natura consumului (casnic sau noncasnic), aveți posibilitatea să uzați de dreptul de eligibilitate, adică să vă alegeți furnizorul și să încheiați cu acesta contract / contracte de furnizare a energiei electrice pentru locul sau locurile dumneavoastră de consum.

Dacă doriți să deveniți client ELECTRICA FURNIZARE:

  1. La solicitarea dumneavoastră, într-un interval de cel mult 15 zile lucrătoare, vă comunicăm informațiile preliminare privind prețul energiei electrice furnizate, condițiile de plată a facturilor, valabilitatea ofertei și disponibilitatea serviciilor noastre.
  2. După ce s-a convenit asupra clauzelor contractuale, este necesar să completați cererea de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice client casnic/ cererea de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice client noncasnic și, însoțită de documentele solicitate în formular, să o transmiteți la ELECTRICA FURNIZARE SA, prin canalul agreat în etapa de ofertare.
  3. Noul contract își va produce efectele de la data încetării contractului de furnizare încheiat cu furnizorul anterior.
  4. Pentru încetarea contractului de furnizare anterior, veți notifica în scris vechiul furnizor în legătură cu intenția dumneavoastră. Notificarea trebuie transmisă acestuia, distribuitorului zonal și Electrica Furnizare cu cel puțin 21 de zile înainte de data de la care doriți să înceteze contractul.
  5. Pe baza noului contract de furnizare încheiat, ELECTRICA FURNIZARE SA va întreprinde demersurile necesare încheierii contractelor necesare pentru asigurarea serviciului de distribuție și a tuturor celorlalte servicii necesare pentru derularea contractului de furnizare.
  6. În termen de maximum 42 de zile de la încetarea contractului, vechiul furnizor/ operatorul de rețea are obligația de a vă transmite factura cu decontul final de regularizare a tuturor obligațiilor de plată. Factura trebuie plătită până la termenul scadent.

Procesul de schimbare a furnizorului este gratuit și nu implică modificări de ordin tehnic. El este reglementat prin Ordinul Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) nr. 105/ 2014.

Vă așteptăm pentru informații suplimentare la punctele noastre de relații cu clienții, prin Call Center sau e-mail oferta@electricafurnizare.ro.